جدیدترین‌ها
خانه / ایده‌پردازی / تبلیغات قدیمی برای ماشین‌های قدیمی
تبلیغات قدیمی برای ماشین‌های قدیمی

تبلیغات قدیمی برای ماشین‌های قدیمی

در سال ۱۹۱۱، یک آگهی تبلیغاتی برای کمپانی Brush Runabout، با دادن لقب “خودروی هر مرد “The Everyman’s Car,” چنین وعده داده است که “پس از شش روز استفاده برای کارتان – بصورت محدود شده در یک چهار دیواری- شاید آن موهبتی باشد برای اینکه بتوانید خودتان را در روز هفتم- در هوای آزاد – دوباره خلق کنید. “هزینه چنین آزادی، ۴۸۵ $ است.

 

کتاب Taschen ماشین های کلاسیک قرن بیستم : ۱۰۰ سال تبلیغات خودرو، نگاه استادانه ای را بر بیش از ۴۰۰ عکس از عشق ماشین های قدیمی، که با تبلیغاتی چاپی حذف شده از کلکسیون طرح های گرافیکی تاریخ نویس- Jim Heimann -گرفته شده است، ارائه می دهد. این تبلیغات، همراه با یک جدول زمانی که به زیبایی طراحی شده، است، یک سابقه تصویری از نسل ماشین ها را برای طراحی ماشینی که بهتر، سریعتر و قوی تر از نمونه ی قبلی بود، ارائه می دهد.

درخشان ترین تبلیغات مربوط به نیمه اول قرن، در بیشتر موارد، با دست نقاشی شده بودند. حتی بعد از اینکه عکاسی رنگی ، به جریان اصلی تبدیل شد، طراحان، نقاشی را به عنوان یک رسانه ترجیح داده شده ، تلقی می کردند، چرا که می توانست بطور فوق العاده ای زیبایی بخش موضوعات شان باشد. Phil Patton نویسنده، که طراحی ماشین برای نیویورک تایمز را پوشش می دهد، می نویسد: “نقاشان می توانند جلوه هایی را ارائه دهند که عکاسان در آن عصر پیش از دیجیتال نمی توانستند. ” آنها ماشین هایی را میساختند که مربوط به آینده بنظر برسد، آنها طول ماشین ها را کشیده و عرض آن ها را با تاکید بر روشنایی و سایه ها افزایش می دادند و ویژگی هایی در کیفیت پیکره خیالی آنها ایجاد میکردند. در اواسط قرن، پوسترهای نقاشی شده رمانتیک، با تبلیغاتی جایگزین شدند که اتومبیل ها را به عنوان لوازم راک اند رول به تصویر کشیده بود.

الویس و پسران ساحل (Beach Boys )، در مورد چرخ های آنها گفتگو میکردند. موتورهای آمریکایی نسخه ای از “شلوار جین آبی” از وسیله نقلیه خود را ارائه دادند و یک آگهی که مشخصه ی آن بصورت ببر پنهان کشیده شده بر روی کاپوت Pontiac GTO  نمایان میشد: (اگر نجیب باشید، خرخر می کند ، اگر آن را بر انگیزانیدٰ، خشمگین می شود). اما پس از ظهور گاز- گازولین و ماشین های اسپرت( suv) که به گرم شدن کره زمین کمک کرد، انسان بدگمان شده است که تبلیغات ماشین این قرن، قطعا چرخش و اثر متفاوتی خواهد داشت.

درباره‌ photonadmin

یک نظر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


پنج × 3 =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>